tisdag 28 augusti 2012

Städdag=Tur till PKK

Passade på att betala CAT-fakturan som vi inte kunde göra i lördags då det var stängt. Besökte även banken då jag lyckats låsa mitt internetbankslösen. Efter att gulliga Patcha på Kasikorn Bank hjälpt oss med detta samt uppdaterat våra bankböcker (tänk att de fortfarande håller på med bankböcker i detta land!) så gjorde vi även ett besök på apoteket. Mitt emot ligger ju Converse butiken så jag hoppade in där och kollade lite. Dom om min förvåning när jag kom ut med ett par inköpta fula skor! Jätteskön uttagbar sula som man då lätt kan tvätta av. Det är en typ av foppa-toffel men med ett lite annorlunda stuk. Döm själva om ni gillar eller hatar dem.... De kostade i vart fall bara 220 Baht med rabatt avdragen.





Efter detta åkte vi till backen med alla fruktstånd lite bortanför PKK och köpte gula mangos som är svåra att få tag på i byn och i PKK samt även lite drakfrukt och tamarindgodis (sockrade och chilikryddade).

Middagen avåts på Mr Klea med Annika och Rulle och sedan såg vi en film. Röda vargen. En svensk film som var riktigt bra!

2 kommentarer:

annikathailand.blogg.se sa...

Jag tycker skorna är jättefina och verkar sköna!

Birgith sa...

Dom är ju fulsnygga, men rätt så läckra ändå, tvetydigt? Ja, jag tyckte dom var häftiga.