söndag 12 augusti 2012

Har vilat ett tag från bloggandet

Men nu så tar jag nya friska tag. I torsdags (fick jag veta av Berit) att det varit full fart och festligheter i templet vid järnvägen. Det var 100 dagar sedan gamla munken dog så då skulle väl det lokala bränneriet göra sitt och hej och hå vad det festades. Mat och underhållning i långa banor! Hade vi vetat hade vi väl snikit oss dit och tagit lite bilder.

I fredags tog jag en härlig thaimassage och gick sedan till Jim och klippte mig. Bosse kom från rangen där han slagit ett tag så han passade på att klippa sig han också. Efter tips av Berit bad jag Pau hålla koll på morgonmarknaden utanför sitt hus efter köttmannen. Gav henne slantar att köpa oxfilé för.

På kvällen kom Annika och Rulle hit på en svalkande GT och därefter åkte vi till Tamarind och åt middag. Kvällen avslutades med film.

Igår var det så fint väder så Bosse förbjöds att åka till rangen. I stället åkte vi via motorvägen till Bansaphan Noi och vidare till Bansaithong Beach Resort. Där käkade vi lunch. Servitrisen frågade efter Annika och var besviken att vi inte skulle stanna över natten. Kul att var efterlängtad... :-)







På hemvägen stötte vi på Annika som varit på tur till Bansaphan för inköp av tofflor så vi gjorde sällskap till Tapsake och stannade givetvis till på Sugarplum för fika med tårtbit. Sådana tillfällen får inte missas! Rulle ringdes upp och mötte upp utanför så att inte heller han missade kaloriintaget. Hämtade sedan vår oxfilé som visade sig vara två stycken på cirka kilot styck. 460 Baht kostade det. Kan stå ut med att frysen är fylld med två kilo oxfilé till priset av dryga 100 kronor.

Kvällen tillbringade med vilka tror ni? Rätt gissat, A&R lyckliggjordes med ett besök så att de fick bjuda på immiga kalla GT och sedan åt vi middag på Nong Pu. Visst har vi det slitsamt?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag följer med glädje din blogg. Kul att följa och se hur bra ni har det. Kram Carina

annikathailand.blogg.se sa...

Tack för en trevlig eftermiddag och kväll!

Amanda sa...

Ojojoj vilket slitsamt liv! Hur orkar ni med?? XD Jag känner mig ärligt talat en aning avundsjuk, det ser så otroligt fint och härligt ut! Lite thaimasage och oxfilé skulle liksom inte sitta dåligt ^^ Hoppas ni har det jättebra! Bloggen är underbar och jag ser framemot nya inlägg.
MÅNGA KRAMAR

Birgith sa...

Börjar Tamarind bli en favis? Eller det har den kanske varit länge.

Orjas sa...

Till Birgith: Tamarind har varit helt dissad ett tag men har nu blivit riktigt bra igen. Kul, för det är ju ett riktigt mysigt ställe trots storleken!