torsdag 16 augusti 2012

Avstod från att sätta på datorn igår

Bosse stack iväg med golfgänget till Seapine så jag hade hela dagen för mig själv. Började med träningen och efter pooldopp och frukost tog jag en prommis. Inga hundar att tala om så det blev en avkopplande promenad i rask takt. När jag kom hem tog jag ett dopp till i stora poolen men något har hänt med duscharna för det kom inget vatten. Idag på morgonen var det likadant så jag badar nog i vår lilla bubbelpool tills det är åtgärdat.

Eftersom det var lillelördag tog jag ett glas vin till lunch och även ett under bubblandet med läsning. Bosse kom hem rätt tidigt men vi hade bestämt att han skulle äta i Kuiburi så att jag slapp vänta ifall det skulle dra ut på tiden. Jag hade lite fest på rest.

Ikväll blir det middag på Mr Klea med Annika och Rulle. Har ju inte käkat med dem på två dagar så jag börjar få lite abstinens.

Under mitt pooldopp igår kom Miss M och gav mig en present från Marita. Jag hade nämligen ringt och reklamerat vädret. När det regnade som värst ringde jag henne som sa när vi talade om att vi skulle flytta hit för gott att tänk på hur det kommer att kännas att bo i ett land där solen skiner VARJE dag. Hmmm, det har varit många dagar som varit helmulna kan jag säga. När jag öppnade blev det glada skratt från både mig och Miss M. Så här såg presenten ut:





Och på omslagspappret stod det typ: We aim to please....

2 kommentarer:

Birgith sa...

Lite småroligt!

annikathailand.blogg.se sa...

Vilket härlig dag och rolig present samt tack för en trevlig kväll!