måndag 13 augusti 2012

Igår lunchade vi på Nong Pu

Kände för att sitta vid havet och vet att på Lillasyster Å kan de inte spränga en tusen bath-sedel och ingen av oss hade småsedlar så som sagt, vi drog till Nong Pu. Det var riktigt mycket folk där, både solande falanger och ätande thailändare.






På kvällen grillade vi, kyckling till Bosse och räkor till mig. Bosse körde vår riktigt starka sötsura sås på flaska och jag gjorde av med dip-såsen vi fick när Birgith och Tommy åkte hem. Det var jättegott! Det är lite mysigt att äta hemma ibland, mörkret faller och vi tänder värmeljusen och lampan i poolen som vi dimmar till lagom styrka.

Idag hade vi städdag. Noo kom ångandes redan kvart i nio men vi var klara att dra så det var inga problem. Noo kom som vanligt med blommor, vi blir så bortskämda så det är inte klokt!



Vi drog till PKK via småvägarna på andra sidan motorvägen och kopplar på vägen som går förbi Immigration. Jag passade på att övningsköra MC:n. Bosse steg av och började gå i färdriktningen och jag vände och körde tillbaka en rejäl bit innan jag vände. Det var jättekul! Det är så fin väg, naturen är jättevacker och nästan ingen trafik.

Väl framme i PKK tog Bosse ut lite pengar och eftersom det även idag är helggdag var banken stängd så vi testade att uppdatera våra bankböcker via maskinen utanför. Det gick hur bra som helst! For vidare till Tesco Lotus efter ett besök på apoteket.

Nu är vi hemma igen och om knappt en timma kommer Berit hit så får vi se om det ser ut att kunna vara uppehåll nog så att vi kan ta en eftermiddagsprommis.

3 kommentarer:

annikathailand.blogg.se sa...

Duktig Lotta som övningskör, kämpa på nu så kan hänga på mig eller tvärtom längre fram:-)

Orjas sa...

Det skall jag verkligen göra, det var riktigt roligt...

Birgith sa...

Duktig du e Lotta! Nu är det snart bara jag kvar som måste lära mig.