torsdag 9 augusti 2012

Ann kom hit igår...

...hon ville att jag skulle provsmaka hennes köttbullar och hamburgare. Det är väl ändå konstigt att folk väljer att turista i Thailand om de prompt måste ha svensk eller amerikansk mat? Själv föredrar jag den thailändska maten som ju är både nyttig och god. Hur som helst så var både köttbullarna och hamburgaren goda så nu kan hon snart lägga till dessa rätter på menyn för de som väljer att avstå från världens godast kök (enligt mitt tycke). Vi åkte till henne för lunch och passade då på att ta denna videosnutt:





På vägen dit passerade vi ett av de mobila köken här i byn. Thailand är ju ett av de få länder där du kan bli överkörd av en restaurang alt. liten butik... :-)



På eftermiddagen tog vi ett långt bubbelbad med ett glas vin, det var ju lillelördag.
Middagen käkade vi på Yuts tillsammans med Annika, Rulle, Kaj, Eva och Janne. Trevligt hade vi och kvällen avslutades med en film.

2 kommentarer:

annikathailand.blogg.se sa...

Håller med, thailändsk mat är bäst!

Birgith sa...

När vi är i vår sommarstuga 2 veckor klarar jag mig alldeles utmärkt men under längre perioder tror jag att köttbullar hade passat mig bra nån gång då och då. Men smaken är som baken ......