lördag 13 oktober 2012

Svårt att artbestämma....

I morse när vi åt frukost på baksidan så upptäckte Bosse en fågel vi inte sett förut. Eftersom det var på långt håll och vi måste titta genom kikare är det lite svårt att artbestämma men vi tror att det var en Gold-whiskered Barbet. Har stulit en bild från internet så att ni också kan få se, vi tror att det var denna vi såg.


Efter frukosten åkte vi tillsammans med Annika, Rulle, Maria, Jan och Kerstin till Dansingkohn för inköp av mera rostade bondbönor och lite cashew-nötter. Jag inhandlade även en ring, en väska och en skjorta. För att jag hade ett sådant enormt behov... :-) Bosse köpte sig en ny elpistol då hans gamla säckat. Denna ser ut som en ficklampa (som man också kan använda den som) och når lite längre än den gamla när det kommer elaka hundar utfarande från husen när han och Rulle är ute och cyklar.

 
Skjorta med fin maja-planta, ha, ha
 
 
Elefant-ring
 
 
 
Väskan, förstår inte varför bilden lade sig på fel håll, fotot är inte tagen på höjden och jag har försökt flera gånger att få den åt rätt håll.... hmm...

Efter hemkomsten åkte vi direkt ner till Nong Pu och käkade lunch, det fläktade skönt från havet. Vi har fått lite stabilare väder nu och för fjärde dagen i rad lyser solen, härligt!

Ikväll kommer Gustaf och Gunilla hit på en drink före maten. Det skall bli kul, det var ett tag sedan nu.

6 kommentarer:

Titti08 sa...

Kul med alla fina fåglar.....
Vilka bra inköp...speciellt väskan gillar jag!
Titti

Pia G sa...

Vilka fynd!! Mysigt att ni hann förbi o säja hej då!! Vi blev jätteglada för det!
Nu sitter vi hemma framför brasan. Resan gick fort i bra! Vi sov på varsin rad hela vägen.
Nöjda med livet, trötta som fan. Längtar tillbaka. Men vi ses igen - om 70 dagar!! Kram

Annika sa...

Fina saker du hittat och det var en trevlig tur som vanligt. Kram till dig från mig.

Amanda sa...

Vilken vacker fågel, för att inte tala om elefant-ringen!Jäklar vad snygg!

Orjas sa...

Till Pia och Amanda: Kul att ni gillade mina inköp! Kan berätta att jag betalade 520:- Baht för alltihop, dvs ca 130 SEK. Så du Amanda vet att du inte behöver ta med stora plånboken om du kommer hit, ha, ha!

Birgith sa...

Ja gillade ringen speciellt, den var jättesnygg.