fredag 5 oktober 2012

Lunch på lillasyster Å igår

Som vanligt hände det något på stranden. Denna gång var det strandfiske fast med klent resultat. Det var inte många firrar de fick i nätet som lades ut och togs upp från stranden.


De har även börjat tillverka ett insynsskydd till den thailändska resorten mitt emot restaurangen. Tillverkas för hand i bambu, vilket jobb!




På kvällen åt vi på Nöngs Sala Café, grabbarna tog Paneng Gai och vi flickor Paneng Goong. Den serverades som soppa som vi lade riset i. Kan omtala att den bara var dögod! Dit går vi fler gånger och äter Paneng!
Idag tog jag min andra omgång av medicinsk massage. Det gjorde inte lika ont denna gång men jag hoppas att den gör lika gott för den hjälpte lite för mina restless legs. Jag har haft jättebesvär på nätterna och efter första omgången sov jag helt ostörd de tre följande nätterna, fantastiskt!
Jag har också köpt en solsäng. Av den gamla goda typen som är tredelad. Jag tycker de är de bästa när man skall sola och ta sig en tupplur. Den har prövats både för läsning och sömn och var precis så skön som jag kom ihåg.

2 kommentarer:

Annika sa...

Den solsängen blir mysig för sol, vila och lässtunder etc.

Birgith sa...

I den kan du nog tillbringa en hel del timmar, ser skön ut.