söndag 7 oktober 2012

Gårdagen bjöd på blandat väder

Det började så fint med solsken men ju längre dagen led ju molnigare blev det. Mitt lilla eftermiddags-glas vin fick intas i bubbelpoolen med regn. Vi lunchade på CoCo Station som öppnade i fredags. Bosse var då på en tur till Ranong tur och retur för att förlänga sitt uppehållstillstånd med ett år. Så nu får han stanna till 4 oktober 2013.
CoCo Station är en favorit med god mat och en liten shop där de säljer lite kläder och annat smått och gott. Passade på att köpa en klänning jag inte behövde. Men behov är behov och shopping är shopping eller hur?





 
Mitt inköp
 
 
Och här kommer en filmsnutt från CoCo Station. Försök ha översende men min mans barnsliga beteende.
 
                                    
 

På fredagskvällen var vi tillsammans med Annika och Rulle och tog en drink före maten hos Pia och Isac. Sedan drog vi till Kaews för middag. Hade en trevlig kväll som vanligt.
Igår intogs drinken hos Annika och Rulle och vi åt middags på Yuts.
Idag tog jag MC:n och körde småvägarna fram till Immigration-vägen för att kolla om jag kunde köra hela vägen själv. Bosse var lite orolig över korsningen men jag tror att det går galant. Vi bestämde dock att imorgon åker vi båda två på MC:n till Immigration för nya fräscha 90 dagar. Passar då på att åka vidare till PKK för diverse inköp. Det är städdag och då är det skönt att kunna dra iväg på något ärende för att komma tillbaka till ett nystädat hem och dessutom inte varit i vägen under tiden.

2 kommentarer:

Birgith sa...

Va du e duktig Lotta med "moppen".
Tycker du att det är kul att köra?
Coco Station är jag jättesugen på att testa. Har aldrig varit där tidigare.

Orjas sa...

Till Birgith: Ni skall absolut testa CoCo Station. Det tar lite lång tid att få maten men den är god och om de kommer att ha öppet kvällar som Annika skrev så är det toppen för oss här på Orchid-vägen.
Jag tycker att det är jättekul att köra, jag vill ha egen MC nu!