måndag 8 oktober 2012

Städdag = Flykt från hemmet

Som tur var hade vi ett ärende, nämligen att åka till Immigration i Dansingkohn för att får ytterligare 90 dagar i passet. Det regnade och har så gjort hela dagen. Vi åkte vidare efter besöket på Immigration till PKK för lite ärenden. Köpte med oss var sin god vaniljmunk hem till eftermiddagskaffet som avnjöts med filmtittande då det inte var så  kul att sitta ute. Som nästan varje gång Noo städar hade hon med sig blommor, denna gång rosor. Jag är bortskämd!



Innan vi åkte tog jag ett morgondopp i poolen (det höll tillfälligt upp med regnandet) och då såg vi en Whitethroated Kingsfisher. Har lagt ut bild på den förut men för att påminna den intresserade lägger jag ut den igen. Jättevacker och stor, 27,5 - 29,5 cm. På väg mot Dansingkohn såg jag två till på telefontrådarna så de har väl glada dagar nu när det regnat så mycket, fisken växer väl till sig i alla dammar antar jag.

2 kommentarer:

Birgith sa...

Fantastiskt fin pippi

Jumper sa...

Att göra i Bangkok en kväll. Kolla www.siamniramit.com finns också på youtube. mvh peter E7