tisdag 2 oktober 2012

Besökte Nöngs restaurang igår till lunch

Eftersom hon gjort sig besväret att leta efter mig för att informera att hon öppnat för säsongen tänkte jag att jag kunde väl sticka dit och käka lunch. Tog cykeln och trampade dit eftersom Bosse hade tagit MC:n till Hua Hin på morgonen för att operera bort en liten knöl han fått på ryggen.

 
Nöngs Sala Café


Smaskiga kakor/tårtbitar




Efter lunchen passade jag på att köpa en chokladkaka och en tiramisu. De ligger nu i kylen och väntar på att ätas upp till eftermiddagsfikat.

Återinvigningen på Jacks var riktigt trevligt med många falanger som ville vara med och goda små smaka-på rätter. Första ölen/vinglaset var gratis liksom maten. Vi satt tillsammans med Annika, Rulle, Pia och Isac. Göran kom och slog sig ner en stund också och snackade bort en stund. En riktigt trevlig kväll!




 
Andy, Linns sambo

 
Linn

 
Mr Jack himself

Idag innan lunch åkte vi till posten i Tapsake och postade levnadsintyg så att Bosse kan fortsätta försörja mig....

4 kommentarer:

Titti08 sa...

Många fina bilder....
En fråga var ligger Nöngs de där godsakerna verkar trevliga!!
Titti nyss varit i HY o på väg om ett tag igen!

Orjas sa...

Till Titti08: Nöngs Sala Café ligger på mellanvägen alldeles innan de tre radhusen. Om du kommer från Jacks/Kobsvägen så ligger der på höger sida alldeles efter Bengts restaurang fast på motsatt sida då...

Birgith sa...

Ser trevligt ut på Jack:s. Har Nöngs Sala Café även öppet på kvällar eller är det bara lunchrestaurang/café?

Orjas sa...

Till Birgith: Sala Café har öppet på kvällarna och serverar thailändsk mat och bl a pizza.