tisdag 16 oktober 2012

Imorgon blir det ett återbesök på Bansaithong Beach Resort

Denna gång får vi även sällskap av Maria, det skall bli kul att se vad hon gillar vårt favoritställe!

Promenaden är för dagen avverkad och jag har just färgat bryn och fransar som har en tendens att bli lite blekta här nere i solen. Det har ju varit varmt och soligt här de sista dagarna, härligt! Det fina vädret har kommit lagom till att falangerna börjar anlända till byn.

Vi bestämde att vi skulle käka middag på Mr Klea idag och snacka ihop oss lite om turen imorgon. Grabbarna cyklar ju som vanligt och Annika, Maria och jag åker MC. Vi skall ge oss iväg lite tidigare än vanligt då vi planerat att stanna till i Bansaphan och köpa ett par badtofflor till mig. De jag hade var limmade och det håller ju inte i det här klimatet utan de måste vara helgjutna. Annika har köpt sig ett par trevliga i Bansaphan så nu tänkte även jag investera i ett par. Skönt att inte alltid vara hänvisad till Foppa-tofflorna som visserligen är underbart sköna här men inte så vackra att titta på precis.

Om Annika tytt bokningbekräftelsen rätt så kommer vi att bo i varsin villa denna gång. De var snälla och bokade en villa till A&R samt Maria till vårt vanliga rumspris plus 500 Baht för bäddning av soffa i villan så att Maria slipper betala ett eget rum. Det verkar som om de tycker att vi skall bo tillsammans, för som sagt på bokningen ser det ut som om de bokat villa till oss också. Vi får se, det blir bra hur det än blir.




Underbara Bansaithong Beach Resort. Bilderna tagna i Mars, första gången Annika och jag var med.

2 kommentarer:

Birgith sa...

Önskar er en trevlig "semester".

Pia G sa...

Mysigt!! Glöm inte att vi vill hänga med oxå! Antingen i januari innan ungarna kommer den 14 eller i maj. Hmmm. Känns som hundra år tills dess! Pussa Bosse