söndag 2 september 2012

Mer månsken, tur till Dangsinkhon mm

Den sista augusti var vi på Nong Pu  med Annika och Rulle och åt middag. Tog då dessa månskensbilder då det var fullmåne. Otroligt vackert även om min fotokonst inte är av högsta klass.



Dagen därpå åkte vi till Dangsinkhon på morgonen med samma kära vänner. Vi tog småvägarna och jag passade då på att övningsköra då de vägarna är så glest trafikerade.
Bosse fick då åka med Rulle.Det gick riktigt bra även om jag blinkade lite sent på ett ställe och åt fel håll på  ett annat (fniss). Det blev i vart fall ett par mil för jag körde ungefär samma sträcka båda vägarna. Det är lite sönderkört på vissa sträckor så då överlåter jag körandet åt Bosse. Om ni vill kolla hur det såg ut så gå in på Annikas blogg (länk till höger här på sidan).

I Dangsinkhon köpte vi mandlar och nötter. En riktigt rolig sort som är lite krispiga och riktigt goda. Skall definitivt köpa mer av dem nästa gång vi åker dit.



I inköpspåsen åkte det också ner tre par trosor för 100 Baht, skitbilligt för det är en jätteskön kvalitet. Även en liten ring smög sig ner i påsen.


 

3 kommentarer:

Pia sa...

Vilka fynd!! Men det är nog inte nötter utan bönor. Tror jag?!

Orjas sa...

Till Pia: Aj fan, goda var de i varje fall!

Birgith sa...

Jag tycker det ser ut som musslor!

Nong Pu får nog ha ett besök kvällstid i mars. Har bar varit där på dagtid. I somras var vi där men möttes av en ilsken hund så vi gick igen.