onsdag 19 september 2012

Igår var vi i PKK på eftermiddagen

Lunchade på fiskrestaurangen invid Hadthong hotellet. Åt grillade hjärtmusslor med en typ av chilisås, jättegott! När vi käkat åkte vi ut från PKK och vidare norrut mot myndigheten där Bosse lyckades skaffa sig två thailändska körkort, de är preliminära för ett år och sedan får han de riktiga på fem år tror jag. Det är ett för bil och ett för MC. Så här glad var Bosse när vi kom hem....


På hemvägen tog vi vägen om Tesco Lotus och handlade lite. Stoppade också till vid See Shop och marknaden innan vi åkte hem. Nu har vi bunkrat upp lite soda och annat som går åt som smör i solen här i Thailand.

Middagen avåts på Mr Klea med Annika, Rulle, Kaj och Bengt (tror jag han heter). Jag skäms, jag är urdålig på att komma ihåg namn...

5 kommentarer:

annikathailand.blogg.se sa...

Grattis Bosse och välkommen in i Thaikörkortsgänget!

Pia sa...

Läste visa Annika om dina ska sår på fötterna. Ska jag köpa med Compeedplåster ner? De är apselut bäst av alla. Hör av dig isåfall

Pia sa...

Menade via Annika o inget annat

Amanda sa...

Grattis Bosse! Va roligt! Av alla oss är det nu bara du kvar Lotta ^^

Orjas sa...

Till Pia: Tack för erbjudandet men jag klarar mig ändå. Sticker hål och baddar med sprit och tar salva på. Denna gång fylldes blåsorna på bara så jag fick sticka hål flera gånger, därav de inställda promenaderna.
Till Amanda: Ja du, vi får väl se när/om det blir. Jag skall i vart fall bara ta körkort för MC i så fall. Jag bakom en bilratt är nog inte var världen vill se.... :-)