lördag 8 september 2012

Snacka om regn

Igår hade vi värsta regnet här i byn. Det kom en rejäl skur på förmiddagen så jag såg om några Harry Potter filmer. Tyvärr tar klimatet sin tull på material (inte bara baddräkter) så två filmer var helt förstörda och gick inte att titta på. Trist, men så är det...
Efter lunch brakade h-vetet löst, jisses vad det vräkte ner. Det är dock kul att efteråt gå och titta på de översvämmade vattentunnorna. Efter att ha varit lite grumliga med insekter och annat smått och gott i så är nu vattnet alldeles klart och man ser botten på tunnorna igen. På tal om det så skall jag med en gång efter bloggandet gå till Oddvars vattentunna och ge hans fiskar mat. En uppgift jag fick ärva efter Kathrin när hon åkte hem i april. Hans vatten är alltid klart och fint då fiskarna käkar upp mygglarver och andra djur. De vill dock ha lite "godis" också och det bistår jag alltså med en gång i veckan.

Igår kom också våra goda vänner från Skövde ner. Vi ger dem ett dygn att hämta sig på efter resan, får se om de orkar ta en GT här ikväll, det är ju lördag så man får dricka....



Gullungar vi nu får träffa igen...

4 kommentarer:

annikathailand.blogg.se sa...

Jag gillar också vattentunnot fylda med klart fint regnvatten. Mumma för växterna...

Ha en trevlig lördagkväll med de nyanlända Skövdevännerna.

Pia gillberg sa...

Undrar bara - är det filmer ni bränt själv? Eller är det "köpefilmer"??
Undrar för vi har ganska många dvd filmer (köpta). Hr inte märkt att de blivit förstörda men blir lite orolig!
Ha det bra<3

Pia gillberg sa...

Förresten. Har Bosse fått nån potatisstomp??? Är det nåt ni vill att vi köper med oss till er när vi kommer i september? Som inte är alltför tungt eller skrymmande!!?? Hör av er.

Orjas sa...

Till Pia: Det var köpefilmer tyvärr. Bosse har köpt en potatisstomp. Om du går förbi en handarbetsaffär vore jag jättetacksam om du kunde köpa ett förstoringsglas att hänga runt halsen. De kommer att veta vad jag menar i affären. Man hänger runt halsen på ställning. Jag behöver det för att lättare kunna läsa vissa e-böcker.