lördag 15 september 2012

Lördag...

... och här sitter jag och lyssnar på soft lounge-musik medan jag glor på datorn. Livet är inte så fel precis. Inatt har det regnat och gårdagskvällen bjöd på mycket regn. Goda vännerna  från Skövde var här på GT och det strilade hela tiden. Tog MC:arna till Yuts och åt middag, regn, regn och åter regn.

Efter hemkomst satte vi oss framför TV:n och såg på inspelade avsnitt av Sherlock Holmes som utspelas i nutid. Såg två avsnitt så vi har kvar ett, de var riktigt bra. Jag drack bara vatten till middagen så jag slog mig lös på ett par glas vin under TV-tittandet. Har beslutat mig för att bara dricka öl någon gång emellanåt då jag trots en timmes träning och en och en halvtimmes promenad flera gånger i veckan inte går ner ett gram. Vi får se hur det går för jag har inte lust att lägga ner mer tid på min kropp än mellan 1-2,5 timmar om dagen. Fan, jag fyller ju snart sextio! Och lat är jag dessutom.... Jag vill ju definitivt inte se ut så här. Fotot är INTE photoshoppat, det är en egyptisk kille som hamnat i Guiness Rekordbok för sina världsstörsta biceps/triceps, 78,4 cm i omkrets tror jag det var. Hur hittar man kläder?

2 kommentarer:

annikathailand.blogg.se sa...

Tänk på att muskler väger mer än fett och du är definitivt inte ett gram överviktig.

Anonym sa...

Jag såg killen i tidningen :( inte är det snyggt.
Sedan är det väl alltid bra att vara måttlig med alkoholen/kalorierna men förstår att det är lätt att dricka mer i paradiset även om ni bor där året om, än här hemma i kalla Sverige :)