onsdag 26 september 2012

Ensam promenad

Då Berit spelar golf idag (och Bosse) och Annika tillsammans med Rulle skulle till PKK för ett tandläkarbesök fick jag promenera själv idag. Solen sken och det var varmt och skönt. När jag passerat risfältsvägen och kommit ut på Samutvägen förbi Jeab Curtains ca hundra meter stötte jag på en stor orm på ca 1,5 meter. Den höll på att tvära över vägen. Jag gick över vägen och höll till vänster och ormen snabbade sig på till högra sidan och sedan såg vi inte mer av varandra. När jag kom fram till Lotus 1 kom Annika och Rulle precis ut genom grinden för sin tur till PKK.

Nu har jag badat och legat vid poolen en stund och haft det jätteskönt. Både K14 och K20 kom och badade så det blev lite snack också. Nu har det mulnat på igen och ser ut att bli regn.

Igår innan vi åkte och käkade middag passade vi på att tanka nere vid fiskebyn. Passade då på att åka ner till Jacks också. Vakten hämtade Andy och han konfirmerade att de kommer att öppna som planerat den 1 oktober med ny meny. Rummen är uppfräschade och köket nytt med en workstation utanför. Lynne kom framspringandes innan vi åkte därifrån men en lapp om nyöppnandet. Alla är välkomna till "The Grand Opening" klockan 19.00 på måndag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars Lotta som fick trampa på själv men det gick ju bra även med ormträffen....Kul att Jacks öppnar igen som planerat!

Birgith sa...

Var ni på nyöppningen?

Orjas sa...

Till Birgith: Vi går ikväll. Även Nöng öppnar sin restaurang idag. Där kan man även köpa kakor om man vill ha något till kaffet...