onsdag 13 februari 2013

Kom hem kvart över tre idag

Vi hade räknat med att komma hem vid fem-tiden så det var ju bra jobbat.Vi har kört lite över 58 mil och det var skönt att få stiga av.
Vi startade klockan åtta igår morse och efter några bensträckare var vi framme vid Rattana Resort i Ranong som har endast sex rum. Duktiga Annika hade både bokat och betalt i förskott. Efter uppackning tänkte vi oss en iskall Chang men tji fick vi, de hade bara Leo. Nåja, vi är inte sämre människor än att vi kan tänka om, så Leon slank ner.
Efter det gick vi till de varma källorna. Först låg vi en stund på ett cementgolv som var riktigt varmt, det brände under fötterna när man gick  på det. Därefter betalade vi det hutlösa priset om 40 Baht (c:a 10 kronor) och fick därmed komma in till de olika varma poolerna med var sin handduk under armen. Det var ljuvligt skönt att sitta och koppla av i det varma vattnet. När vi efteråt duschat (duschutrymmena var försedda med både tvål och schampoo,  plus i kanten för det) befanns det att min handduk legat vid en massa myror så jag hade hela kroppen och håret fullt. Dusch igen och försök att få bort alla myror, jag hade t o m fått in i ögonen som gjorde så att jag är svullen och varig i dem idag.
Vi promenerade tillbaka till resorten och inmundigade en liten virre på vår terrass innan middagen som avåts på plats. God mat och en riktigt trevlig kväll hade vi. Återfärden begynte klockan halv nio och allt har gått så bra.
Tack Annika och Rulle för vägvisning och en trevlig utflykt!

Första tankningen

Kaffepaus på  ett ställe som hade en cykel med denna käcka sadel för ömma rumpor

Utsikt från vår lunchställe

Här käkade vi stark thaimat

Bosse och söta servitrisen

Rattana Resort, vi hade rummen i mitten och längst till höger i bottenvåningen

Först vatten, sedan öl...

Skönt för trötta ryggar efter resan...

Poolområdet

Här njuter Bosse och Rulle

Vårt sovrum, detta är vad man får för 600 Baht

Restaurangen, liten men naggande god

Rulle avnjuter sin frukostomelett

Den duktiga kockan med medhjälperska