lördag 9 februari 2013

Fredag och städdag hos Annika och Rulle

Då bestämde vi oss för att käka lunch tillsammans och kolla nya pizza-stället nere vid stranden nära lillasyster Åhm. Efter träning, pooldopp och frukost löste vi lite korsord och läste. När det sedan var lunchdags stack vi iväg till restaurangen som ligger utplacerad direkt på stranden där pizzaugnen står. "Elskåpet" är monterat direkt på en trädstam, säkert jättesafe....
Hur som helst, pizzorna smakade jättebra, faktiskt bättre än B-ones pizzor då de är något tjockare och därför inte så lätt bränns och blir torra. Osten kanske inte höll samma kvalitet men smaken fanns där tyckte vi. Dessutom kostar de under hälften, dvs 120 baht styck. Bra pris även om det är dyrare än thaimaten. Det är också himla läckert att sitta där i sanden under ett pinjeträd och titta ut över havet när man inmundigar sin lunch. Rekommenderas!



Fotona fick jag ta med Annikas kamera då jag glömt min, snäll är hon min lilla väninna...

4 kommentarer:

Annika sa...

Mmmm mumsiga pizzor i härlig strandmiljö och klart du får låna min kamera när vi får vara med på bild, hi, hi!

Pia sa...

Gu va ni ska va tjocka o goa när vi kommer;-))

Birgith sa...

Den pizzan vill jag absolut smaka när vi kommer ner nästa gång. Hoppas att dom kommer ner till stranden även när det inte är "högsäsong".

Orjas sa...

Till Birgith: Ja, det hoppas vi med för det vore kul att året runt kunna vräka i sig en pizza när man har lust!