tisdag 5 februari 2013

Bosse cyklar...

 


...och jag har klarat av prommisen. Vädret har stabiliserats men det är väldigt disigt och värmen börjar komma tillbaka. Snart är det väl som vanligt igen när svetten bara forsar mest hela dagarna.
Det har varit skönt med lite svalare väder, t o m lite kyligt när man vaknar på morgonarna, bara 23,5 grader!
Ikväll blir det middag med A&R på No Name, jag skall ta min favvo-rätt där Gai Pad King, dvs kyckling med strimlad ingefära, jättegott! Sist fick jag det jag gillar mest, med svart svamp.




Idag skall jag hämta min nya klänning som jag lämnat hos sömmerskan. Det var för stora ärmhål som hon skall sy igen lite. Betalade ca 70 SEK för klänningen, helt OK. Om ni har tur kan ni få se en bild på den framöver.

4 kommentarer:

Annika sa...

Det ska bli kul att få se klänningen på dig "in live". den är säkert jättefin med dina goda smak:-)

Pia sa...

Härligt! Kan glädja er med att efter några dagars mildväder har vi åter snöstorm!!!

Anonym sa...

Vilken tur ni har som har haft lite svalare väder, samt regn! Här lyser regnet med sin frånvaro sedan många veckor tillbaka och desto hetare lyser solen... Observera att jag inte klagar, bara konstaterar :-)

Men både trädgården och jag hade hoppat jämfota (nåja, åtminstone jag) om vi kunde få en och annan skur. Vi kan väl i alla fall vara rörande överens om att detta är så mycket bättre än snö, kyla och rusk.

Christer på Phuket

Orjas sa...

Till Christer: Ja, klaga skall man akta sig för men jag förstår att du vill ha lite regn. Det blir snabbt som attan grönt igen och det är ju så vi vill ha våra trädgårdar även om vi också vill ha sol. Hoppas du och Staffan har det bra för övrigt.