måndag 18 februari 2013

En riktig slapparhelg

Bosse åkte iväg redan halv åtta i lördags morse och jag låg kvar i sängen en timma till. Därefter gjorde jag i stort sett ingenting, bara läste, löste korsord och hade det bra. Lunchen intogs på No Name och sedan åkte jag till marknaden och handlade lite grönsaker då jag ville äta middag hemma.
På hemvägen passade jag på att köpa ännu en klänning för 300 baht som jag tyckte jag var värd då Bosse spenderade mycket mer på sin golfhelg.


Som ni ser är jag lite torsk på cerise, det är mycket av den färgen i min garderob....

Såg på en film på kvällen: "Joy Luck Club" som vi bränt för evigheter sedan. Jag har läst boken så det var lite kul att se vad de gjort med dem. Ett plus att författarinnan Amy Tan även haft ett finger med i filmen.
Söndagen var lika lat den, mest korsord och boken. Satt mycket i bubbelpoolen för det var riktigt varmt och kladdigt. Bosse kom hem rätt tidigt så vi kunde äta middag tillsammans, lite fest på rest från gårdagen. Han hade vunnit lite golfbollar, en flaska rödvin och ett paraply . Paraplyet gav han till mig, visst är han snäll min Bosa-gosa?

5 kommentarer:

Titti08 sa...

Vilken härlig klänning...gillar färgerna!
Trevligt med present!
Titti

Birgith sa...

Jättesnygg klänning.
Fint paraply, hoppas du slipper använda det alltför mycket.

Ann-Mari sa...

Instämmer, vilken fin klänning. Du kanske kan hjälpa mig att hitta lite fina klänningar att köpa när vi kommer.

Annika sa...

Du är sååååååååå fin i den klänningen och cerise passar dig pervekt min vackra väninna:-) Skönt med slapparhelg!

Orjas sa...

Till Ann-Mari: Så klart vi tittar på klänningar, det finns några ställen som har riktigt färgglada fina!
Till Annika: Kära väninna, hur mycket vill du låna? ;-)