tisdag 29 januari 2013

Nu förväntar jag mig att gratulationerna bara drösar in!

Igår var vi nämligen i PKK hos körkortsmyndigheten hela dagen (efter att först inhämtat ett friskintyg från en läkare i PKK). Fick sitta och lyssna på en lärare som pratade och visade ett PPT-program helt på thai! Efter lunch startade det på samma sätt. Jag var så trött i huvudet av att försöka hänga med någorlunda utan att förstå ett ord. Därefter kom själva testet med trettio frågor varav 23 måste vara rätt besvarade för att få godkänt. Jag fick 26 rätt så jag är rätt nöjd. Efter en kort väntan var det uppkörning som jag klarade av på andra försöket, slarvade först då jag var så nervös men jag blev i vart fall godkänd. Vi var hemma igen halv fem och jag var dötrött.
Så idag bar det iväg till PKK igen och utan någon som helst väntan tog de kort och sedan var det klart. Ut stapplade jag omtumlad och glad med mitt MC-kökort i handen!
Det bör nämnas att både dit- och hemresan gick i ösregn så nu är det skönt att vara hemma igen!

 
Här fick man lämna in Certificate of Residence, kopia på pass och friskintyg

 
En glad Lotta med sitt alldeles egna första körkort, bara för MC men ändå!

 
Jag hoppas att alla ni läsare blir vederbörligt imponerade... ;-)

16 kommentarer:

Kalle sa...

Grattis Lotta till ditt körkort. Följer din blogg från eii kallt och ruggit Växjö. Keep up the good work.. Kalle

Sonia sa...

Många grattiskramar! En bra början - blir det körkort för bil sedan?

Rulle sa...

Grattis.....

Unknown sa...

Grattis från bloggläsaren Madeleine

Annika sa...

STORT GRATTIS min kära väninna, du är såååååå duktig!!!!

Anonym sa...

GRATTIS LOTTA
Nu behöver vi inte vara rädda i kurvan längre. Höll du hastigheten på uppkörningen!!!!!
Kicki o Putte

Anonym sa...

Grattis Lotta till ditt nya körkort och väl mött på gropiga vägarna i byn och på de fina byvägarna här runtomkring.
(Jag ser ovan att nu är faktisk två stycken frän lilla Växjö i hyllningskören.
Hasse Björkman
Växjö
Vanravi II

Birgith sa...

Jättestort GRATTIS och kram från mig.

Rakel sa...

Klart jag blir impad! Grattis!

Ann-Mari sa...

Mrs Eva Charlotte Ett stort Grattis till din prestation. Var frågorna också på Thai?......

Anonym sa...

Grattis Lotta och välkommen in i klubben! Du ska få se hur poliserna skiner upp när du visar upp ditt thailändska körkort nästa gång du stoppas i en poliskontroll :-)

/Christer

Orjas sa...

Tack för alla gratulationer. Och för att svara på frågorna: Nej, jag kommer ALDRIG att ta körkort för bil. Med tanke på de låga krav de har i Thailand så vill jag inte vara en av de dåliga bilförarna pga dålig utbildning! Och ja, jag körde sååå försiktigt! Samt, frågorna var på englelska annars hade det varit omöjligt....

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Hei. Hadde send deg mange bilder av klappende hender, men de ble bare til 👏, men hurra for deg😄

Pia sa...

Men grattis!!!!!!

Pia sa...

Men grattis!!!!