tisdag 8 januari 2013

Igår åkte vi till Immigration i Dansingkohn

Vi skulle ha nittio nya dagar. Det fick Bosse men inte jag då mitt uppehållstillstånd går ut på söndag den 20.  Jag fick nya dagar fram till dess och skall tillbaka med alla papper och får då förlängt mitt uppehållstillstånd med ett år samt 90 nya dagar innan jag behöver upp och stämpla igen.

Vi åkte vidare till PKK för diverse ärenden. Satt i skuggan och hade det skönt på eftermiddagen. Efter fikat kom tyvärr illamåendet tillbaka igen. Inte så att det blev ny toalettstolskramning, men jag mår inte så bra. Dock inte värre än att vi kunde ut och äta med Annika och Rulle och de hade kontaktat Rangen-Janne med fru Kerstin som också kom med. Trevligt var det, vi käkade på No Name f.d. Anns.



Denna lilla rackare hoppar omkring bland våra träd och buskar, det är en liten Common Tailorbird, den är mellan 10-14 cm.

2 kommentarer:

Birgith sa...

Jättesöt liten pippi. Hoppas verkligen att du är på bättringsvägen snart.

Annika sa...

Vi får besök av den lilla pippin också emellanåt. Krya på dig min lilla Spyfluga:-)