söndag 27 januari 2013

Det var några dagar sedan...

...som jag var inne och bloggade.

Vi har varit på MC-tur med Annika och Rulle norröver. Allt om turen finns att läsa på Annikas blogg. Jag nöjer mig med att säga att det var en väldigt trevlig tur på 22,5 mil tur och retur. Vi käkade lunch på Dolphin Beach där vi hittade ett riktigt trevlig restaurang där servitrisen verkade bli både överraskad och glad över att vi beställde på thai.

 
Glada resenärer

 
Bosse studerar menyn

 
Och här är begravningsbåten, tre nedlagda vad jag kan se, hi hi

 
Uppbrott för hemresa



Idag fick vi gå upp i svinottan då vi måste hänga på låset till tandläkaren. Det funkar inte som hemma när man beställer tid utan först i kön, först behandlad. Jag kom in som första person och tandläkaren gjorde ett bra jobb vad jag kan bedöma. Blästrade bort tandsten i stället för att skrapa som jag är van vid. Den rackaren hittade två små hål också som han  genast lagade. Notan gick på 1.800 baht för allt, mycket billigare än hemma.

 
Tandläkarpraktiken

3 kommentarer:

Pia sa...

Hemma igen! Imorrn blästrar vi oxå tandsten o lagar hål!!! Fast myyyycket dyrare. Kram

Birgith sa...

Det var bra pris för tandläkarbesök. Själv fick jag en krona innan jul som kostade mig 5000,- sek och på tisdag skall jag dit igen för nu blir det en rotfyllning i samma tand, roligare kan man ju ha!

Annika sa...

Härligt att du är nöjd med tandläkarbesöket och att det är ordning och reda i munnen igen för en billig penning.

Tack för en trevlig MC tur!