lördag 12 januari 2013

Igår fick vi vår nya värmare i köket installerad

Vår gamla varmattenberedare som var monterad på utsidan av huset hade börjat läcka så förskräckligt så nu är den borttagen och vi har fått en liten effektiv värmare inomhus i stället. Idag kom de och installerade en till i badrummet så nu slipper varmvattnet gå under hela huset för att komma till duschen. Det spar både vatten och vi slipper vänta på värmen. Härligt!

 
Värmaren under vasken


 
Och den under tvättstället


Igår var vi och tog en drink med Annika, Rulle och ett par till hos Jerry och Tina. Vi gick sedan och åt på Marli Garden. Dvs alla åt utom jag som inte fick någon mat. Det tog så lång tid att jag blev riktigt irriterad och sa att de kunde hoppa över min beställning. Som kompensation slapp vi betala för Bosses mat och det var ju riktigt sjysst. Vi får väl pröva en gång till och se om det blir bättre då.

Idag var Annika och jag och åkte kring på småvägar och tittade då jag inte ville vara hemma när de borrade och stod i och Bosse ville åka och slå på rangen. OK, sa jag men du får cykla dit för jag tar MC:n. Vi möttes upp för lunch på lillasyster Åhm och sedan åkte Bosse hem och städade efter verkarna och jag åkte upp och toppade upp lite pengar på min mobil och vidare och tankade. Döm om min förvåning när alla mackar var nedsläckta och en vänlig dam upplyste: No Madam.... Hmmm. Det var bara att åka över motorvägen igen och styra kosan mot Tapsake och tanka där.


Och här kommer min hjälte gåendes
 
 


Bosse placerar sin kära golfklubbor försiktigt
 
 



När jag kom hem var det städat och fint och nu tänker jag sätta mig med ett glas vin i bubbelpoolen.

3 kommentarer:

Annika sa...

Tack för en trevlig MC-tur och lycka till med de nya vattenvärmarna.

Orjas sa...

Tack själv, trevligt att utforska nya vägar!

Birgith sa...

Alltid är det nåt som behöver bytas. Vi fick byta vattenpump sist vi var i HY. Härliga bilder från stranden.