torsdag 29 augusti 2013

Jag har varit bloggfri ett par dagar

Så nu skall jag berätta vad vi gjort. I tisdags var vi och lunchade i Tapsake nere vid havet. Där ligger en trevlig restaurang där A och jag varit och ätit på hemväg från Bansaithong en gång. Det var skönt att sitta vid havet även om det var kavt lugnt. Den vinden som senare nådde oss kom från bergen. Det var marknad i Tapsake så vi köpte lite frukt medans vi ändå var där.

Utsikten från restaurangen över havet...

...och mot land

Menyn är enkel som synes

På kvällen tog vi adjö av Adam och Lena som åkte hem igår. Igår hade vi ingen möjlighet att ta adjö för klockan elva på förmiddagen kom Rakel och Stickan från Hua Hin och besökte oss. Det var länge sedan vi träffades så det var ett kärt återseende. Vi checkade in dem på Viphaville och sedan åkte vi runt lite i en hyrd saleng så att de fick återse byn lite. De hyrde ett hus i Orchid 1 för fem år sedan. Numera har de ett eget hus i Hua Hin och efter årsskiftet kommer de att ha pensionerat sig och kommer då att vara här längre. Det skall bli kul att kunna åka till Hua Hin och hälsa på.

Lunchen avåts på systrarna Åhm som var lika charmerande som vanligt (läs sura). De hade ingen öl men dock kunde de prestera lite Khao Pad Gai till oss.

Efter detta åkte vi hem till oss och tog ett långt bubbelbad med vitt vin. Bosse körde dem till hotellet för lite rast och vila och klockan sex återsågs vi på en drink här hos oss. Vi åkte till Jubu Jubu och åt och hade en riktigt trevlig kväll som avslutades med en öl på Viphaville.

Både Rakel och Stickan var nöjda med besöket och mycket nöjda med både Jubu Jubu´s mat och det lilla hotellet. Nu har de just åkt iväg till Hua Hin igen och jag har fått tid att blogga.

Här sitter Rakel och Bosse nöjda med en iskall GT

Stickan ser också rätt nöjd ut

På Viphaville serverade de oss sötpotatis till ölen...

Bosse tyckte det var gott...

Den trevliga familjen som driver Viphaville

Här ett kort som en av flickorna tog med Rakels mobil