torsdag 8 augusti 2013

Igår var vi i Hua Hin

Jag hade ett återbesök till gynekologen så vi for iväg härifrån byn strax före nio. Vi var klara hos läkaren efter en timma och tog oss då till Market Village där vi handlade lite och passade på att klämma i oss en lunch.

 
Så här ser det ut i väntrummet på gynavdelningen på BKK Hospital
 
 
Och här sitter Bosse och väntar....på mig
 
 
Här har han väntat färdigt, både på mig och mat... 

 
Santa Fé heter restaurangen och denna rätt med pasta och korv är stark satan...
 


Sedan åkte vi till Hua Hin Bike där Bosse inhandlade en backspegel till sin cykel och jag ett par handskar som jag skall ha när det är riktigt varmt härnere. När man kör motorcykel i riktig värme kan man bränna sig på handtagen, plus att man blir så svettig att man inte får riktigt grepp om styret.

Därefter tog vi en sväng ner till Svenska bageriet och köpte oss två vaniljhjärtan och två arraksbollar. (Vi klämde i oss hjärtana när vi kom hem till eftermiddagsfikat).

Innan hemfart stannade vi till vid Perfect Smile och beställde tid till Bosse för borttagning av tandsten samma dag som jag skall på mitt förhoppningsvis sista besök hos gynekologen. Håller på att prova ut ett bra östrogen, därav alla besök.

På hemvägen upptäckte vi att vi glömt regnställen hemma så vi åkte in på Tesco Lotus utanför HH och vid ett litet marknadsstånd utanför hade de regncapes av billigaste sort. Mitt var totalt sönderblåst efter ett tag men det hade gjort sin tjänst och jag var glad för det skydd det gav. Man kan inte begära så mycket för 20 baht, eller hur??

1 kommentar:

Annika sa...

Låter som en effektiv dag i HH:-)