torsdag 29 november 2012

Varför bloggar inte bloggerskan?


Ja, bl a för att det känns lite meningslöst när inget händer i ösregnet och när dessutom kommentarer uteblir. Annika är ju duktig men det är ju för att hon själv bloggar och vet hur kul det är när man får lite feedback, vi gör det ju inte bara för att det är så kul...

Den utlovade colibrin i mörkret kommer här:

 
 
Igår firade vi Loi Kratong. Vi skulle varit på fältet nere vid Dolphin Beach men det gick ju inte när det regnade av och till hela tiden. Thailändare låter sig dock inte avskräckas, nu gör vi på ett annat sätt tänker de och omorganiserar hela skiten fort som attan. Så i ställer tillbringade vi kvällen vid skolan där de dukat upp med bord och underhållning och maten kom serverad utan dröjsmål, fantastiskt! Det blev en trevlig kväll som Chon ordnade biljetter till samt körde oss till i minibuss. Det var en liten gäng falanger och Chon med make och hennes massage-personal.
 
 
Här kommer lite bilder och filmsnuttar från festen:

 
Underhållningen började med barn som dansade

 
Nueng ser glad ut inför festen

 
Söta är de, de små flickorna
 
 
 
 
Skönhetstävling som drog ut så på tiden så vi inte vet vem som vann.


Här är det Annikas och Rulles ljuslykta som är på väg att fyllas med varmluft för att sedan sväva iväg fylld med alla våra gamla sorger och bekymmer.

10 kommentarer:

Pia sa...

Läser vareviga dag !!! Lovar o försäkrar! Ska ta oss i kragen och bättra på vad gäller kommentarer. Skäll inte på oss bara ;-))
Nu ses vi snart! Kram

Ann-Mari sa...

Jag skall skärpa mig. Jag vet att det är roligt med lite feedback. Fågeln var toppenfin i mörkret. Jag är glad som en lärka för nu har vi internet igen efter ett dygns sorg.

Anonym sa...

Jag brukar följa din blogg. Det är jätte skoj att läsa om ert liv i härliga Thailand :-). Ha en bra dag.
Hälsningar
Madeleine

Titti08 sa...

Ljuslyktorna är så vackra....tände en i höstas när vi skulle lämna Huay Yang.
Hjälp det blåste så den höll på att åka in i en balkongerna på Vanravi!!
Titti

Lotta K sa...

Hej! Förlåt att vi inte kommenterar... Läser dig varenda dag och ser fram emot nya roliga, intressanta inlägg om ert liv i det underbara Thailand !
De svenska Lotta & Bosse ;-)

Marita k2. sa...

Hejsan! Vi har firat Loi Kratong många gånger i byn men alldrig i regn. Nu får det sluta regna för snart kommer vi. Skall bli jätte skönt.

Rakel sa...

Hi, hi, vilken fart det blev på oss!
Hoppas regnet lugnar sig... Fast hellre regn och varmt än snö och kallt!

Vi landar den 9 dec och åker hem 18 jan så vi hinner väl träffas? Hoppas vi!

Kram

Rakel sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Titti08 sa...

Hej igen!
Nej jag bor inte i Kullavik.....utan i Umeå!!
Min mailadress skapades för att jag känner en person som bott där!!
Titti

Annika sa...

Mmmm jag instämmer, det är snålt med kommentarer och det är lite trist då det alltid är kul att få feedback. Loi Krathongfesten var mycket trevligt ordnad.