torsdag 1 november 2012

Då jag inte har något särskilt att rapporera...

...visar jag i stället några av våra vanligaste fåglar här...

 
Black Drongo

 
Common Myna

 
Green Bee Eater

 
Peaceful Dove

 
Scalybreasted Munia

 
White Vented Myna

 
Sunbird
 
 
Common Hoopoe

 
Oriental Magpie Robin
 


Och några inte så vanliga....

 
Greater Racket-tailed Drongo

 
Asian Openbill Stork


Chinese Pond Heron
 
 
Gold Whiskered Barbet

 
White Throated Kingfisher

 
Yellow Vented Bulbul

 
Purple Heron

 
Blue Throated Bee Eater
 
 
Och det var den totala biologilektionen för denna gång....

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att se vilka fåglar som finns hos dig. Lite annorlunda från våra i Sverige. Kram Carina

Annika sa...

Vilka fina fåglar vi har. Men du missade Indian Roller som är jättevanlig;-)

Reidun sa...

Känner igen endel från våra Thailand visiter, så fina de är!

Birgith sa...

Riktit tjusiga fåglar. Jag har inte sett hälften av dem när jag varit i Thailand.

Unknown sa...

Hej jag är i tahiland vill köpa ovanliga fåglar o föda upp o ta ägg av jag bor i tahiland

Unknown sa...

ägg finns