söndag 25 november 2012

När vi var i Bangkok....

....passade jag på att tatuera kajal-linjer runt ögonen. Det var fyrtio minuters total tortyr men jag blev hyfsat nöjd, vid tillfälle skall jag fylla i lite på undre vänster öga. Titta själva får ni se vad ni tycker....


För den som är intresserad gjorde jag det på MBK hos en tjej jag fick omedelbart förtroende för. Talade med henne på min födelsedag och nästa dag gick jag dit och gjorde slag i saken. Det kostade 2.000 baht och skall hålla i fem år. Det tror jag inte riktigt på men av folk som gjort kosmetiska tatueringar har jag förstått att efter tre år är det dags att fylla i lite... Ni som eventuellt blir jättetända och tycker att priset i Sverige är för högt kan ju slå till om/när ni åker till Thailand. Här är ett visitkort ni kan kopiera och printa...



Igår var vi uppe i Dansingkohn via småvägarna för att Ulla och Göran skulle få uppleva denna fina tur innan de åkte hem. De tyckte som alla andra vi visat att det är en fantastisk fin natur. De stack i morse klockan sex. Jag köpte ett par örhängen och en påse av de torkade jordgubbarna som jag tycker är lite äckelgoda.



Då vi efter hemkomst lunchade tillsammans på Maews föreslog Ulla att vi skulle åka med hem till dem för jag skulle "adoptera" deras fina kolibri med ljusdiod som går på solceller. Får ta hand om dem tills de kommer ner i sommar. Den är jättefin. Det blir inga bra bilder på kvällen men så här ser den ut på dagen.

 


Skall försöka filma en liten snutt någon kväll så får vi se om det blir så pass bra att det är någon idé att publicera.

Måste också bara lägga in senaste buketten vi fått av vår underbara städerska Noo.







3 kommentarer:

Annika sa...

Du är så fin så och den lilla missen syns inte i verkligheten...

Rakel sa...

Jättefint!
Färgar du fransarna själv?

Kram

Birgith sa...

Jag hade velat göra likadant men vågar inte. Har haft mycket stora problem med mina ögon pga eksem. Detta har nu sedan 2 år gett sig (varade i 2 år) så jag är jätterädd att det skall komma tillbaka om jag "mixtrar" med nåt sånt.