onsdag 7 november 2012

Livet är härligt, det går sin gilla gång

Morgonträning, pooldopp, frukost och promenad. Idag gick Annika och jag utan Berit som golfar på onsdagar och söndagar. Det svalkande doppet efter promenaden blev en timma då jag "fastnade" i snack med Anita i K6 och Birgitta i K7. Tänk vad skönt att inte behöva tänka på klockan utan bara ta sig tid att prata med folk när man har lust!
Klockan två har  Bosse och jag tid för klippning hos Jim så då blir vi av med 100 baht vardera igen, det är ju en rejäl hacka ;-)
Ikväll skall vi till Jacks och ta drinken där då vi skall möta upp med en av Rulles f d arbetskamrater som kommer på besök i några dagar och skall bo där.
Må väl i kylan, här svettas vi på!

Några fina orkidéer får ni i alla fall att njuta av, bilden stal jag alldeles själv på internet som jag brukar.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Vad härligt :) Nu blir jag avundsjuk att ni ska få sitta där vid havet och njuta av kryddstark mat och värmen.

Hoppas ni får en underbar kväll! Kram

Annika sa...

Visst är det härligt att bara ha tid för att livsnjuta!

Orjas sa...

Till Maria och Annika: Javisst är det härligt och vad kul att du Maria är inne och kollar min blogg!

Anonym sa...

Hej på er,

Fick länken till er blogg av min fd kollega och sade att ni är också fd SEB anställda som har flyttat till Thailand.Vad roligt att läsa och se att ni trivs bra där.

Eftersom jag kommer att flytta till Thailand också nästa månad så tänkte jag att det skulle bli kul att få träffa er någon gång i framtiden. Jag har ett hus i Kanchanaburi i Pung-Wann Resort.

Finns det någon möjlighet att kontakta er via email så kan jag lämna mitt Thaimobilnummer till er så att vi kan prata med varandra medan jag är i Thailand.

Min email address: tsirinat@yahoo.com

Mvh,
Sirinat

Birgith sa...

Låter så himla skönt och avstressat livet ni lever. Längtar till den tiden, just nu stressar jag mest på jobb, till vilken nytta kan man ju undra.