lördag 3 november 2012

Nu är vi hemma från senaste Hua Hin-trippen

Åkte i fredags morse då jag hade ett läkarbesök inbokat på Bangkok Hospital. Har ett märke på benet jag ville kolla upp plus att ett "fnas" under ögat återkommit som jag fryst en gång i Sverige. Vi kom fram vid halv tolv och åkte direkt till Hua Hin Bike där Bosse hämtade beställda stänkskydd till sin cykel som vid hemkomst visade sig inte passa. Är det inte typiskt.

Därefter åkte vi och checkade in på hotellet och styrde sedan kosan till Market Village för diverse inköp. Vi fick tag på allt vi tänkt och åkte belåtna vidare till sjukhuset. Där hade jag fått tid till klockan tre, och döm om min förvåning när jag blev inkallad två minuter i....! Läkaren tittade på märket och sa att det inte var något farligt men att jag skulle kolla upp det en gång om året. (Säkert för att de skall tjäna mer slantar på er skribent!) Fnaset under ögat fryste hon med en gång så nu är Örjas fabriksny igen, det känns skönt!

När vi kom ut från sjukhuset hade vi plötsligt mer tid över än vi trott så vi åkte till Mai Tai och tog en öl (Bosse) och ett glas vin (jag). Efter lite softning på rummet åt vi middag på favoritrestaurangen Moon Smile & Platoo. Jag åt pilgrimsmusslor som vanligt. Denna gång med ingefära och grönsaker. Smaskens! Sedan blev det ett återbesök på Mai Tai innan vi drog oss tillbaka till hotellet. Satt en stund på balkongen och njöt av den sköna kvällen. Jag älskar att Sirin Hotel tillhandahåller badrockar. Sååå skönt att koppla av i.

Imorse efter frukost åkte vi till bageriet och köpte bröd och till Villa Market och köpte lite ost bl.a. Sedan checkade vi ut från hotellet och började hemresan med ett stopp på Hua Hin Homeart där vi beställde en stenstaty av en kvinna till oss och en tavla till Annika och Rulle som skall levereras på måndag. Mer om detta i ett senare inlägg.


 
Bosse kopplar av framför TV:n
 
 
Utsikten från hotellbalkongen
 
 
Bosse har fått in sin Chang till middagen
 
 
Och Lotta har fått sig ett glas vitt vin

 
Här är mina goda pilgrimsmusslor

 
Och mera vitt på Mai Tai-baren
 

Fin måne som fotats vid ingången till hotellrummet

 
Här softar Bosse och tror ni inte att han lyckades få något i glaset här också!
 
 

 

4 kommentarer:

Annika sa...

Oj, oj det lät som en blöt vistelse i HuaHin, hi, hi. Skönt att dina fläckar var ofarliga samt att sjukhusbesöket gick så snabbt!

Unknown sa...

Vad lättad jag blev nu att det inte var någon fara med märkena! Vart orolig för dig.
Ta hand om er nu! Massa kramar

Orjas sa...

Till Maria: Tack och ta hand om dig själv, du med!

Birgith sa...

Alltid skönt att kolla upp misstänkta fläckar. Känns så skönt efteråt när man fått bekräftat att de är ofarliga. Jag gjorde lika dant i somras. Ni ser verkligen ut att må bra på bilderna, det bara att fortsätta njuta av det goda livet.