fredag 20 september 2013

Nu är vi åter från Hua Hin

Åkte i regn hela vägen kan jag meddela. Som tur var bara lätt regn tills vi nästan var framme vid Huay Yang för då började det stänka ordentligt. Väl framme i huset packade vi upp och ställde i ordning på terrassen. Så fort man är borta mer än ett dygn är fåglarna framme och lämnar visitkort både här och var. 

Vi hade (trots lite dugg hela torsdagen) en trevlig tid i Hua Hin. Vi bodde som vanligt på Sirin där vi känner oss som hemma. Ett av datastånden på Market Village lyckade fixa min mobil vilket jag är riktigt glad över. Inte kul att sabba en helt ny mobil. Men är man idiot så är man. Lade den på limpan på MC:n, vände mig om och fixade något och sedan satte jag mig och körde iväg. Givetvis flög mobilen av och gick sönder.


Vi har även fixat levnadsintyg hos konsulatet i Hua Hin. Bosse fixade ett eftersom han ännu inte fått något från Skatteverket och jag tänker börja ta ut min tjänstepension så efter mitt läkarbesök så åkte vi till konsulatet och fixade detta. Vi åt givetvis middag första dagen på favoritrestaurangen "Moon Smile & Platoo". Sista kvällen dock fick vi hitta på något annat eftersom favvisen hade stängt just den dagen. Vi skulle ju ändå hämta mobilen klockan åtta på kvällen på Market Village så vi passade på att äta där också. Då mysfaktorn där inte är så stor hade vi tidigare på dagen köpt vin och ost så väl hemma på hotellet igen så inmundigade vi ett gott rött vin och ostbricka. Inte fy skam innan läggdags.

Jag har också tagit Thaimassage i två timmar på ett ställe jag inte varit på förut. Det blev en helt underbar upplevelse, mådde faktiskt bättre är efter Nom´s medicinska massage! Blev masserad av en Gatöy som verkligen hade känsla. Dit kommer jag att gå igen!!!


 
Bosse gräver efter isen till ölen

 
Här mår man gott!

 
Rackarns! De har stängt i morgon!

 
På denna salong tog jag massage, fast en trappa upp

 
Min fantastiska massör/massös, vill ha mer!

 
Titta in hit om ni vill ha det gött ett tag, glöm inte att säga att det skall vara soft massage!

 
Lunchar man enkelt blir det till att dricka ur bleckmuggar!

 
Bosse ville visa mig Banyans fina golfbana. Jag förstår varför!





 

 
Mys på hotellet med ost och vin

4 kommentarer:

Annika sa...

Mysigt Lotta på alla sätt vis och välkomna hem till HY igen!

Rakel sa...

Roligt med en tripp till HH. Gick allt som förväntat?

Vinet ni dricker kostar 59 kr på Systemet här. Vad kostade det för er? Vore kul med en jämförelse.
F.ö. ett prisvärt vin.

Kramar!

Anonym sa...

Tack snälla ni för underbart god ost.

Orjas sa...

Til Rakel: Lite över 400 baht, det är dyrt med vin här och inte prisvärt men gott!
Till Berit: Det är du värd!