torsdag 5 september 2013

Lunch på Jubu Jubu igår

Det är väldigt varmt nu och jag hade ingen lust att äta thaisoppa hemma till lunch så vi åkte till Jubu Jubu i stället och lassade in en Gapao Moo. Gott, gott!

När vi åkte därifrån passade vi på att inhandla lite alkoholhaltiga drycker på Si Shop. Betalade c:a 650 SEK och då fick vi: 5 liter vitt vin, 5 liter rött vin, 1 liter gin, 1 flak med tonic water och ett paket med 30 praliner som vi brukat äta till fikat ibland. Usch, så dyrt allting är..... hi, hi!

När vi kom hem lade vi oss i bubbelpoolen med var sitt glas vitt vin och medan vi låg där kom leveransen från affären, helt gratis hemkörning, det är något man skulle ha i Sverige!


När vi kom till Jubu Jubu satt ägarinnan och skalade några grönsaker iklädd en pyjamas som hon även serverade vår mat i. Visst är de lite gulliga här?

5 kommentarer:

Annika sa...

Underbara thailändskor som serverar i pyjamas...Tack för en trevlig kväll!

Pia sa...

Oj oj vad mycket du köpt för att bjuda oss på när vi kommer nästa vecka!!
Jag lovar att ha pyjamas på mig!
Kram Pia

Orjas sa...

Till Pia: Ja, pyjamasen behöver du när du druckit klart.... ;-)

Berit Knapasjö sa...

Jag har aldrig ätit mat som är serverad i en pyjamas! Jag brukar få min mat på en tallrik!

Orjas sa...

Till Berit: Ha, det får du inte alls för jag har sett att du bara snaskar yoghurt direkt ur förpackningen! :-)