tisdag 24 september 2013

Ingenting kan hindra oss...

...från våra morgonpromenader. I två dagar nu har vi idogt promenerat fastän det regnat, emellanåt riktigt ordentligt. I måndags följde Kicki på Ladyland med på promenaden. Det var kul då Annika inte kunde vara med utan måste till Immigration för att förnya sitt uppehållstillstånd. Trots en bruten tå knatade Kicki på ordentligt och var även med på dagens promenad. När vi som vanligt mött Annika strax efter Golfrangen idag så stötte vi även på Pia och Isac på Samutvägen. Vi gjorde följe större delen av resterande promenad. Vi gick deras rutt som var fin, men usch så lerig bitvis p g a regnet.

Om en stund skall vi ge oss av till Tapsake då jag behöver posta ett brev och passar då på att inhandla papaya som är svår att få tag på i byn så här års. Bosse skall även fixa foton och kopior som han behöver när han snart skall förnya sitt uppehållstillstånd.

Ikväll skall vi äta på Jubu Jubu och chansen är att vi blir riktigt många, kul!

 
Mulet men just när foton togs var det ett kort uppehåll från regnet

 
I denna affär köpte Bosse en födelsedagspresent åt mig i Hua Hin. Vad det är får ni veta i november. Den har massor av olika ting bl a skor. Berit, det är denna affär jag menade med ingång från både Petchkasem Road och tvärgatan.


3 kommentarer:

Berit KNAPASÖ sa...

Jag vet vad det är för present du ska få! Ska jag skvallra? Jag ska se om jag hittar affären på fredag när jag är i Hua Hin.

Annika sa...

Härlig runda trots blöta och lera, jag hade ju stövlar på:-) Kanske du också skulle investera i ett par fina gummistövlar kära Lotta så kan du hålla fötterna både torra och rena:-)

Spännande med överraskningen till din födelsedag;-)

Ann-Mari sa...

Ni är verkligen flitiga. Vad spännande med en hemlis på födelsedagen. Bra tips om affären. Vi får ta oss dit nästa gång vi är i närheten.