lördag 18 maj 2013

Igår åkte vi taxi till Hua Hin

Vi behövde handla lite stora saker så det var ingen annan råd än att ta taxi. Nai (Paus son), körde oss dit.
 
Vi började med ett besök på Bangkok Hospital som inte svarat på mail. Vi fick prata med en dam som heter Irene och som är vår kontaktman där. Jag fick då en mailadress som går direkt till henne, så i fortsättningen skall det väl fungera hoppas jag. Jag fick även träffa läkaren så att jag kunde ställa mina frågor och det var ju bra. Han lugnade mig på alla fronter så nu kan jag somna om ett tag.

Vi åkte därefter vidare till Market Village. Där köpte vi en ny fläkt, den gamla ville inte svänga längre och den funktionen vill jag gärna ha.

Vi köpte även en ny mikrovågsugn då vår gamla plötsligt bara hade grillfunktion, en funktion som jag i princip aldrig använder. Nu har vi en fin ny Electrolux som jag hoppas skall funka några år, det var i alla fall två års garanti på den. Båda artiklarna köpte vi på Homepro. Det var någon slags drive så nästa gång får vi någon slags sukiyaki-gryta som även har äggkokarfunktion. Gratisexemplaren var slut så vi får den nästa gång som sagt. Den kan man ju plugga in utomhus och laga lite käk när det är varmt, inte så tokigt....

Och som av en händelse köpte jag även en klänning till, i en modell jag redan har fast i annan färg. Samt att jag slog till på en parfym jag gillade doften på och som det var 40% rabatt på. Var riktigt nöjd, för numera är jag känslig mot dofter och gillar bara ett fåtal parfymer. Det bästa var att Bosse betalade klänningen....

Vi gick sedan och väckte Nai som sov så sött i bilen och åkte vidare till Bontavorn för att leta tillbehör till kökskranen. Så fin som Annika köpte fanns ju inte kvar så tills de får in sådana igen så köpte vi en annan som var helt OK. Glassmaskiner fanns dock inte där, jag skulle kolla på det för A&R:s räkning.

På hemvägen hade det skett en olycka, igen, med en pick-up som var lastad på höjden, som vanligt, full med grisar i småburar. Det var ingen rolig syn. T o m Nai som väl är van vid det mesta ojade sig. Själva bilen låg upp och ner och grisarna var utspridda i sina burar.

För att återvända till det lite mera trevliga i detta inlägg så kan ni ju titta på våra inköp:

 
Fina micron...

 
...och fläkten

 
Här skall doftas gott!

 
Sprut, sprut i alla hörn...

 
Och fina nya klänningen

2 kommentarer:

Annika sa...

Det blev mycket gjort och inhandlat ser jag. Fin klänning som kommer att passa prinsessan Lotta. Usch för olyckan och hoppas grisarna klarade sig utan värre skador, hade nog varit värre om de inte varit i bur och slungats iväg.

Anonym sa...

Sukyakigryta som kan koka ägg. Wow. Visste jag inte ens att det fanns!! Pössa Bosse frÅn oss. Pöss till dej oxå naturligtvis
Pia o Isac