tisdag 14 maj 2013

Idag fyller min Sevim år

Det är mitt gudbarns mamma som jag blev kär i när hon praoade på min arbetsplats för en hel del år sedan. En fantastiskt positiv människa som jag har glädjen att vara vän med och som även lät mig bli gudmor åt sin förstfödda! Grattis kära Sevim!

 
Här sitter Sevim med sonen Lucas som också är en väldigt trevlig sort...
och här är mitt gulliga, gulliga gudbarn som snart tar studenten:
 
 


Vi har äntligen fått belysning på terrassen. Det har dröjt för Cha-ba har haft mycket att göra men nu står killarna och gör det sista, dvs belysningen på sidorna på huset. Det blir jättebra, tror jag, när det blir klart. Så här ser det nu ut i taket:


Bosse hämtade gröna boken och skylten till motorcykeln igår. Det har tagit en väldig tid pga att det är en ny modell och ett märke de inte känner till här i byn. De hade dock ingen ram i svart så vi åkte till PKK och Honda och frågade om de kunde ställa upp. Givetvis gjorde de det, och en kort stund senare var skylten på plats med svart ram. Kalaset kostade bara 90 Baht.

 
Bosse på stora Symen
 

 
och fina nya skylten



3 kommentarer:

Annika sa...

Grattis till din kära vän Sevim och till de nya spottarna samt registreringsskylten:-)

Ann-Mari sa...

Vilken fin grundbild du lagt in. Bougainvilla är verkligen vackert. Roligt att du har kontakt med ditt gudbarn.

Sonia sa...

Åh vilken fin blombild! Hälsa Sevim grattis på födelsedagen.