tisdag 4 december 2012

Soligt och fint under promenaden...

Härligt att solen äntligen gett sig till känna igen! Promenaderna är återupptagna och igår fick vi ju med en ny medpromenererska, Ulrika från Orchid 4. Idag när Inger var lite vissen och inte kunde hänga med följde i stället Ulrikas man Leif med, kul med ett manligt inslag på träningen! Välkomna båda två!

Sista regndagen när det vräkte ner kom en härfågel och satte sig i vår yellow-palm alldeles framför terrassen. Där satt den och hukade och såg lite eländig ut.


När solen sken på eftermiddagen tog jag ett kort på Bosse när han satt och relaxade med korsordet på terrassen, så här har vi det i december...


Det har irrat omkring en massa fjärilar efter regnet, nektaren i blommorna har väl runnit till. Jag lyckades fånga en på bild men jag fick skynda mig så det blev lite suddigt....


Har tagit fram de två julsaker jag tog med mig ifrån Sverige när vi flyttade, en linnehandduk som svägerskan broderat på sin supermaskin och en liten magnettomte som jag fått från syrran. Då det inte funkar med magneter på vårt kylskåp här fick han sitta på handtaget till bokhyllan i stället.

 
 
Imorgon åker vi till Bansaithong Beach Resort igen så det blir ett litet uppehåll i bloggen. Denna gång följer Oddvar med, de blir nog glada på resorten att träffa honom igen!


5 kommentarer:

Birgith sa...

Kan vara ganska avis på Bosse där han sitter och gassar i solen. Ha det mys pysigt på er "lillsemester".

Ann-Mari sa...

Hur känns det att fira jul i Thailand efter alla traditionella jular hemma?
Kul att se att Bosse vilar mellan alla cyckelpass.

Titti08 sa...

Ha det så trevligt på er lilla tripp.
Titti

Annika sa...

Stackars lilla Härfågeln och fin bild på fjärilen samt Bosse Relax förstås...Livet är underbart!

Pia sa...

Ha dethääärligt!! Ta en öl för mig oxå!! Isac vill nog gärna ha en han med!! Kram