onsdag 19 december 2012

Det börjar bli fullt i husen på området

Många har anlänt senaste veckan och det vore väl OK om alla tog hänsyn. Tyvärr måste jag konstatera att inga av barnföräldrarna bryr sig om att säga till sina barn/ungdomar att ta hänsyn när någon av de äldre husägarna vill ta sig ett bad. Jag anser att alla skall ha glädje av poolen och att vi som faktiskt varit med och betalat den skall kunna bada i den stundtals utan svallvågor och risk för krock med diverse uppblåsta leksaker eller barn. Tyvärr finns det familjer som aldrig tar sina barn till havet där de verkligen kan leka och stoja utan att deras skrik ekar mellan husväggarna utan låter dem härja utan någon som helst hänsyn.

Detta är min personliga åsikt och jag kommer aldrig att ändra min uppfattning om att föräldrar är till för att lära sina barn att ta hänsyn till andra människor. Hur skall vårt framtida samhälle se ut annars?

Vi kan ju inte simma i vår egen lilla pool och dessutom ligger den skuggan mest hela dagen under denna delen av året och är jättekall men det är skönt med en egen kupé kan jag säga. Varannan måndag har vi dock städning och vill inte vara runt huset och störa Noo. Efter morgonpromenaden är jag då hänvisad till poolområdet och det är inte kul nu....

 
Det känns lite så här....

6 kommentarer:

Titti08 sa...

Jag håller fullständigt med dig....mina barn kunde vara högljudda som mindre men jag sa alltid åt de...outhärdligt med föräldrar som låter barnen härja hur som helst....
Minns på en resa när en högljudd familj helt tog över poolen...vi kunde inte vara där!! inte ens barnen ville!!
Titti

Annika sa...

Håller med dig Lotta att en del föräldrar låter sina barn göra precis som de vill utan gränser. Att lära barnen ta hänsyn borde vara en självklarhet om de ska fungera tillsammans med andra oavsett ålder. Slappa egotrippade föräldrar är ingen hit för någon och definitivt inte för barnen.

Hasse Björkman sa...

Jag håller fullständigt med dig och har full förståelse för att du är irriterad.
Som en liten motvikt vill jag berätta att här på Vanravi II har vi just nu flera barnfamiljer med ett tiotal barn i åldrar från 2 till 8 år. Men deras föräldrar och mor- och farföräldrar tar just det ansvar du efterlyser. Vi äldre visas all hänsyn. Jag kan ligga i en solstol och lyssan på en ljudbok invid poolen.- När de ser lurarna i öronen sjunker ljudnivån radikalt. Så det finns hopp. När man vågar säja ifrån som du nu gjort får man hoppas det ändrar sig.
Ps. Yippiii - nu är vår klar att ta i bruk. DS

Anonym sa...

Förstår precis hur du känner.

Ewa Coconut.

Birgith sa...

Himla tråkigt. Poolen är ju till för alla och då måste alla också ta hänsyn. Tråkigt med slappa föräldrar som inte tänker på mer än sig själv.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.