lördag 29 december 2012

Nu är vi tillbaka sedan ett dygn

Efter att ha läst alla Annikas inlägg känns det som överkurs att lägga ut samma saker så jag lägger bara ut lite bilder i stället och nöjer mig med att berätta att vi haft några underbara dagar tillsammans. Ni som ännu inte läst Annikas blogg, klicka in er på länken är till höger. Huset vi hyrde var precis så härligt som vi tänkt och sällskapet gick inte av för hackor!
Vi fyra funkar så himla bra tillsammans vilket ju gör att våra "semestrar" alltid blir lika lyckade!

 
Sovrumsdelen av "vårt" rum

 
Soffrumsdelen

 
Vyn inifrån över bubbelpoolen

 
Rulle njuter av utsikten

 
Vy tagen vi utsiktspunkten under Annikas om min första prommis

 
Här har vi hyrt crosscyklar och åker runt på de vägar som är farbara på ön

 
Starka killar

 
Utsikt från en läcker resort

 
Rätt nice eller hur?

 
En toalett på resorten Dusit Buncha

 
Här har vi nått sydspetsen och stannar till för lunch

 
En annan läcker resort Annika och jag tittade på under vår andra prommis. Sensi Paradise Beach Resort
 
 
Hoppsan, nu lade jag visst in bilder i lite fel ordning. Har kommer fler foton från vår Cross-cykel tur

 
En  riktig vatten-nära promenadväg

 
Här sitter vi på vår resorts restaurang som jag verkligen kan rekommendera. Läget är oslagbart, priserna bra och personalen trevlig, vad kan man mer begära?

 
Vacker nedfallen blomma

 
Personalens julfest. Här har all dykpersonal ställt upp sig med två trevliga "kunder"

 
Killen som basar för dykcentret med sin lille son. En riktigt livlig liten rackare....

 
Ha, ha, vi var några av de få som fick vara med på personalfesten....
 
 
God fortsättning på julen!
 
 
Så här kan det se ut under julen i shoppingdelen av Sairee
 
 
En liten senkommen julhälsning....
 
 
Filmen talar för sig själv...
 
 
En del av underhållningen på julaftonskvällen
 
 

3 kommentarer:

Annika sa...

Tack för en trevlig resa och lillsemester!

Birgith sa...

Ja att ni har haft det bra kan jag ju se. Kul att hitta vänner som man trivs med. Då är du tillbaka i "vardagen" igen fast det känns väl också skönt att komma hem till HY. Snart lämnar väl en del byn efter att ha firat jul och snart Nytt År.

Anonym sa...

Bara älskar din blogg!! Skriv MER!!:)
MVH
En thailands älskare