onsdag 25 juli 2012

Idag har det ännu så länge bara blivit träning och en prommis

Men det skall väl ändra sig, klockan är ju bara 10.47 här. Ikväll skall vi i varje fall till Annika och Rulle och fira deras 10 månader i Thailand. Tänk, det är snart ett år sedan de flyttade hit!

Bosse är just nu på rangen och slår lite bollar. Jag tror jag sätter mig med en bok ett tag. Här är mulet idag och vi hör lite åska på avstånd. Efter en rad fina dagar med nästan inget regn är det val dags för en omgång igen. Vi satt på Lillasyster Å igår då vi såg att det blev alldeles svart över Burmabergen. Vi betalade och kastade oss på MC:n men inte fan hjälpte det, innan vi hann hem var vi riktigt blöta. Bosse påstod att regndropparna var stora som pingpongbollar, han överdrev bara liiite....


Bjuder er på en vacker gul blomma från ett av träden i området. Den lär vara giftig, både blomman och bladen. Enligt växtintresserade Annika skall man tvätta händerna noggrant efter att ha varit i kontakt med växten ifråga.

4 kommentarer:

annikathailand.blogg.se sa...

Jepp helst ska man inte röra den allt denna Yellow Oleander eller ens vistas i dess närhet...

http://en.wikipedia.org/wiki/Nerium

annikathailand.blogg.se sa...

Tack för en trevlig kväll!

Ann-Mari Edholm sa...

Om jag förstått saken rätt finns väl Oleander i flera färger. Är alla giftiga?

Orjas sa...

Till Ann-Mari: Vad jag vet är bara den gula giftig. Oleander finns ju i vitt, rosa och rött också men de växer ju mer i buskform och har annan typ av väldoftande blommor. Den gula växer som träd där blomman ramlar av efter cirka ett dygn, liknande hibiscusen...