söndag 28 april 2013

Igår, lördag åkte jag till Dansingkohn och PKK

Då jag beslutat mig för att väskan jag såg förra lördagen inte var för dyr (350 baht) så åkte jag dit och köpte den och lyckades få ner den 20 baht, det var tvärstopp förra gången. Vad tycker ni om den?

 
 
 
Jag åkte sedan vidare till PKK och betalade CAT-räkningen (som de fick printa ut då den inte kommit fram) och köpte ett telefonkort så att jag kan ringa hem lite billigare. Därefter åkte jag vidare till Tesco och handlade lite. Köpte med mig två busgoda vaniljmunkar som vi tog till fikat på eftermiddagen.
 
Pia och Isac, som kom till byn i fredags, kom förbi och lämnade inköpt gul currypasta som inte finns att få tag på här trots att det är en thailändsk produkt. Tack snälla ni! De berättade också att affärsbiträdet blev något undrande när de berättade att den skulle ner till Thailand. Så kan det bli... Mae Ploy har den absolut godaste currypastan tycker vi.
 
 


Idag blir det nog inte mycket gjort. Kommer nog att läsa lite och slappa i poolen.


3 kommentarer:

Reidun sa...

Väskor kan man aldrig få nog av,alltid kul med nya modeller;)

Annika sa...

Kul att du till slut köpte väskan som passar dig perfekt!

Birgith sa...

Jag tycker väskan var jättefin.