tisdag 25 juni 2013

Regnperiod och mycket orm

Vi har återigen sett orm i trädgården. Jag hörde att Common Mynorna väsnades så dant bakom huset och gick dit med tvätten jag skulle hänga. Då såg jag orsaken till deras oro, en grön  orm hade slingrat sig runt i en av våra rödpalmer. Det är den fjärde i närheten av vårt hus inom loppet av tre veckor. Tur att man inte tassar runt barfota i mörkret....


Här var det skönt att hänga. Nu är den tillbaka i den andra palmen, även ormar gillar tydligen att "hänga"... Klicka på bilden så ser ni att den hänger med huvudet och tittar på oss.

5 kommentarer:

Reidun sa...

Fin bild av vacker orm ;)

Ann-Mari sa...

Är ormarna ni sett giftiga? Tänk att t.o.m. ormar kan vara vackra.

Orjas sa...

Till Ann-Mari: Jag tror bara att en var giftig, den som var borta hos L1. Vi tror det var en kobra. De andra är inte giftiga men om hotade kan de bita och betten blir lätt infekterade.

Annika sa...

Fin vacker grön orm!

Birgith sa...

Jättefin bild av ormen meeeen jag vill inte gärna se en sån i min närhet.